Založ si blog

Deň dobrých skutkov

Koľko ľudí ste dnes stretli ? Koľkí neznámi dnes okolo vás prešli ? Možno zopár , možno stovky, možno tisíce ? Zamýšľate sa niekedy nad osudom náhodných okolo idúcich ? Nad tým aký je ich životný príbeh , čím práve v živote prechádzajú, čím už si prešli kam smerujú…? Ja to robím často. Dnes som sa však dozvedela životný príbeh osoby, ktorú som stretávala vyše troch rokov pravidelne v práci. Vždy sme na seba boli milé, pozdravili sa, bežné klasické frázy „ako ide život “ , „čo je nové“ atď. Jej životný príbeh som poznala. Teda… poznala som ho tak ako väčšina ľudí v práci. Veľmi zhruba. Dnes sme náhodou robili spolu a mali sme v práci trochu extra času tak sme si sadli a začali klebetiť. Ani neviem ako sme sa dostali k tým najosobnejším veciam a ja som sa nestačila čudovať čo sa za tým jej večným úsmevom naozaj schováva. Čím si tá osoba prešla, aký teror zažila, aký boj už musela vybojovať a to vo veľmi mladom veku. Takmer denne ju stretávam, tri roky sa na všetkých usmieva a ja si až teraz uvedomujem, a až dnes som zistila aká silná je že na ten úsmev ešte má.

Vedela som, asi ako každý, že dnes sú na svete strašný ľudia. Vedela som že sa dejú velmi zlé a strašné veci. Ale keď som to dnes počúvala od niekoho koho osobne poznám a stretávam, prišlo mi to strašne nespravodlivé.
Viete, donútilo ma to zamyslieť sa. Koľko krát sa na vás niekto neusmeje keď vy to očakávate. Alebo sa vám nepozdraví prvý alebo nie je na vás milý, alebo vám nejak nevyhovie. A vy sa hneď urazíte, nahneváte.. ? Stalo sa to určite už každému. Ale prečo to nevieme ovládnuť, zastaviť sa pred tým ako vyvodíme záver a danú osobu prekľajeme ? Nikto z nás netuší čo sa deje v živote toho druhého. Čím si prechádza a čo je dôvodom jeho nálady. Buďme tolerantní, empatickí a chápaví. Dajme si spolu záväzok, že najbližšie keď na nás predavačka v Tescu zašteká, usmejeme sa na ňu a poprajeme jej pekný deň, keď do nás niekto vrazí na ulici namiesto nadávok mu venujeme úsmev..

Chcela by som všetkých , ktorý sem z nejakého dôvodu zablúdili a tento článok čítajú, poprosiť, aby si sľúbili, že dnes urobia aspoň jednu peknú vec pre niekoho neznámeho. Pomôžte niekomu s taškou v obchode, mamičke pomôžte s kočíkom do autobusu, nechajte niekomu za stieračom auta odkaz s prianím pekného dňa alebo sa len na niekoho koho stretnete na ulici od srdca usmejte. Na svete je toľko ľudí , ktorí potrebujú nejakú milú maličkosť. A možno práve váš odkaz, alebo váš úsmev im rozjasní deň.

Urobme si dnes alebo aj každý deň dňom dobrých skutkov. Buďme sa seba milí. Držím vám palce a želám krásny deň .

🙂

Časť mňa

29.01.2015

Milí moji budúci fanúšikovia. Venujem tento príspevok vám, lebo už teraz vás mám rada 🙂 Už od mala som mala nutkanie niečo tu za sebou zanechať. Myslela som, že najlepšie to dokážem knihou. A nezačala som písať len jednu. Mojou prvotinou bola kniha o Alici – mladom dievčati, ktorému zabili otca, ona si našla svoju prvú lásku a na koniec zistila, že vrahom bol [...]

Nečakané turbulencie

23.09.2014

Práve som prišla z práce a mám chuť vám povedať, čo sa mi dnes stalo. Tak si predstavte takúto scénu. Let z Osla na Chaniu (Grécko). Posádka už dokončila prvý servis, aj duty free servis a teraz po niekoľko minútovej prestávke nastavujú trolík na druhý servis. Pekne ukladajú malé flaštičky a prechovky, krabičky s čipsami, naberú si horúcu vodu a vyberú sa do [...]

Za nákupmi do Londýna

22.09.2014

Tak máme naplánovaný výlet do Paríža. Moja mamča má narodeniny a tak sme sa so sestrou rozhodli splniť jej asi celoživotný sen a zobrať ju na „ajfelovku“ a ranajkovať pravé francúzske „cronsanty“ (ako to ona volá 🙂 ). Lenže kedze Paríž má to svoje vlastné a krásne čaro, vyžaduje sa nové oblečenie, topánky, kabát, kabelka, nejaké tie doplnky.. A tak sme [...]

vojna na Ukrajine, Olaf Scholz, dron

ONLINE: ISW: Zmraziť front? To je predčasné, víťazstvo Ukrajiny netreba odpisovať

27.04.2024 06:30

Debaty o nutnosti zmraziť frontovú líniu sú predčasné, tvrdí americký Inštitút pre štúdium vojny.

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

shamy

someday you will find me in a champagne supernova in the sky..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 38626x
Priemerná čítanosť článkov: 3863x

Autor blogu

Kategórie