Založ si blog

Časť mňa

Milí moji budúci fanúšikovia. Venujem tento príspevok vám, lebo už teraz vás mám rada 🙂

Už od mala som mala nutkanie niečo tu za sebou zanechať. Myslela som, že najlepšie to dokážem knihou. A nezačala som písať len jednu.

Mojou prvotinou bola kniha o Alici – mladom dievčati, ktorému zabili otca, ona si našla svoju prvú lásku a na koniec zistila, že vrahom bol práve on. Tak nejak som si to predstavovala, ale nikdy som to nedopísala. Veľkou a hrdou 10-ročnou spisovateľkou som sa však sama menovala už po pár napísaných stránkach.

Neskôr ma začali baviť básne. Tak som ich však vtedy nenazývala, bola som cool rebelujúca rockerka a tak som nepísala básne, ale texty piesní. Eventuálnych piesní. Kedže mi ich nemal kto zhudobniť a naspievať. Mám doma hrubý zošit a v PC plný priečinok mojich textov, ktoré sa mi ešte aj dnes páčia. Dobre, možno nie všetky, ale ten pocit, keď si čítam myšlienky môjho mladšieho Ja a uvedomím si zmeny, ktorými som prešla, je zvláštne pekný.

Texty, teda básne dnes píšem pomenej ale príbehom som zostala verná. Samozrejme myslím nedokončené príbehy. Druhý pokus o bestseller bol však iný. Vznikol z môjho zvláštneho zvyku písať prstom na zarosené okno v kúpeľni, vždy keď som ho po sprche išla otvoriť. Bol to príbeh o láske, energiách a posmrtnom živote. Tento som dokončila. Ale keby ste ho čítali, pochopili by ste , že v skutočnosti nikdy ukončený nebude. V tom je pre mňa krása písania. Svoje príbehy nechávam otvorené, lebo verím, že žijú.  Ukončiť ich by bolo ak zobrať im život.  Takto sa stále formujú, rozvíjajú, rastú, znejú a tešia. Minimálne mňa.

Keď som randila s úžasne filozofujúcim a cítiacim Maťom, k písaniu som sa vrátila. Ten človek bol neskutočne inšpiratívny a podporoval každé jedno slovo z môjho pera. Keď som nepísala, pýtal sa prečo a dával mi námety. Dávali sme si „domáce úlohy“ o tom, ako bude náš vzťah a život vyzerať o 10 rokov a podobné romantické úlety. Mali sme svoje výrazy, slovné spojenia, ktoré sme vkladali do básní a príbehov. V tvorení sme sa ťahali. On mi dával krídla a ja som ho držala aby lietal so mnou.  Vtedy som začala písať ďalší príbeh. Asi si myslíte, že bol o nesmrteľnej láske, ale na počudovanie nebol. Zase to bolo o smrti otca ( nie nemám žiadne problémy s vlastným otcom, mala som krásne a šťastné detstvo a ocka nadovšetko milujem živého 🙂 ) , ale tento krát ho zabila hlavná aktérka – jeho dcéra. Teda.. taký bol námet, ale zas a znova – nikdy som to nedopísala.  S Maťom som sa rozišla, krídla mi prestali fungovať a moja tvorivá a kreatívna časť utrpela a stiahla sa. Chvíľu som po svete chodila ako obyčajný človek,  moje ďalšie vzťahy boli až nenormálne normálne a ja som proste na pero zabudla.
Teraz žijem dospelácky život. Zarábam, starám sa o domácnosť, splácam auto a platím účty. A práve teraz, v tomto čase sa tvorivosť zase hlási k slovu. Pomaly zase začínam používať pero na niečo iné ako podpisovanie účtov. Môj momentálny život je totálne ľudský a možno práve preto potrebujem fantáziu aby ma unášala do scifi sveta, kde je možné všetko na čo pomyslím. A čo napíšem. A tak píšem ďalšiu knihu. S tým rozdielom, že s touto to myslím vážne. Chcem ju vydať a chcem aby tu po mne zostala. Nemusia o mne učiť na gymnáziách, bude mi stačiť keď jeden človek druhému odporučí tú Kankovú, lebo ho jej kniha zaujala 🙂 .
Táto kniha sa mi snívala. Videla som ju a cítila som ju. A kým Alica aj Monika ( tá čo zabila otca) ešte rastú v mojej starej zásuvke v rodičovskom byte, Veronika sa učí žiť šťastne a spokojne. Nikto nikoho nezabil a otcovi sa tiež darí dobre.  Až do zápletky, keď ho silno udrie rana minulosti. Môj vysnívaný príbeh je o svete, ktorý sa naučil žiť radostne. Ktorý funguje dokonalo a bezchybne. Je správny a nikto nerobí chyby. Ale taký svet má aj svoju druhú, odvrátenú tvár, ktorá už tak bezchybná nie je. Môj príbeh je o rodine v tomto svete. V týchto dvoch svetoch. Lebo k tomu dobrému musí existovať protisvet.

Na viac si budete musieť počkať kým to dopíšem.

Toto je časť môjho Ja. Vytvárať svety ma baví. Vytvárať postavy, rodiny, ich osudy a príbehy ma baví.  Napríklad teraz, sedím v lietadle a nemám čo robiť, lebo máme málo pasažierov. Hlavou mi prúdia tisícky slov a ja ich ani nestíham sledovať a zapisovať. Chcela by som vám toho toľko povedať. Ale to už nabudúce.

Pekný deň a vďaka za pozornosť.
🙂

Nečakané turbulencie

23.09.2014

Práve som prišla z práce a mám chuť vám povedať, čo sa mi dnes stalo. Tak si predstavte takúto scénu. Let z Osla na Chaniu (Grécko). Posádka už dokončila prvý servis, aj duty free servis a teraz po niekoľko minútovej prestávke nastavujú trolík na druhý servis. Pekne ukladajú malé flaštičky a prechovky, krabičky s čipsami, naberú si horúcu vodu a vyberú sa do [...]

Za nákupmi do Londýna

22.09.2014

Tak máme naplánovaný výlet do Paríža. Moja mamča má narodeniny a tak sme sa so sestrou rozhodli splniť jej asi celoživotný sen a zobrať ju na „ajfelovku“ a ranajkovať pravé francúzske „cronsanty“ (ako to ona volá 🙂 ). Lenže kedze Paríž má to svoje vlastné a krásne čaro, vyžaduje sa nové oblečenie, topánky, kabát, kabelka, nejaké tie doplnky.. A tak sme [...]

V nebi je vždy krásne

21.08.2014

Išla len za svojim hlasom za reálnym šťastím s celkom triezvym pohľadom a len skromným očakávaním. Cestou k šťastiu to nazvala s nádychom a nádejou k oblakom už nie sama vyletela až kým sa nestretla s prekážkou. Opäť bola v nebi a v ešte lepšom milovala to tam ako nikde inde no diery sú aj v oblakoch a hrozí, že nimi niekto spadne. Nepadali [...]

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

shamy

someday you will find me in a champagne supernova in the sky..

Štatistiky blogu

Počet článkov: 10
Celková čítanosť: 38640x
Priemerná čítanosť článkov: 3864x

Autor blogu

Kategórie